πŸ₯° Nieuwe insighs & nieuws online
πŸ₯° Nieuwe insighs & nieuws online

Is je eCommerce platform gegroeid door corona? Zo houd je dat vast!

18 maart 2021 Volgend artikel

Doodstille en lege straten, op een superhardwerkende pakketbezorger na. Dat was het straatbeeld van 2020. Want toen het coronavirus zich rap door het land verspreidde, nam het aantal online bestellingen in een even snel tempo toe. Ook ouderen, die tot dan toe de voorkeur gaven aan offline winkelen, doen hun aankopen nu online. En wat blijkt? Door gedwongen online te winkelen, hebben consumenten het gemak van eCommerce ervaren. Een derde van de Nederlanders is van plan om ook na de crisis meer online te blijven bestellen. Hartstikke belangrijk dus om jouw eCommerce platform up-to-date te houden!

Eerst wat cijfers

Het aantal online aankopen is in 2020 met 27% gestegen. Vooral tussen 8.00 uur en 12.00 uur wordt er fanatiek online gewinkeld, terwijl er minder bestellingen in de avonduren worden gedaan. Online winkelen terwijl je aan het werk bent op kantoor wordt waarschijnlijk niet erg gewaardeerd. Even snel iets shoppen terwijl je thuiswerkt, kan daarentegen prima. Dat we massaal thuiswerken door het coronavirus is ook terug te zien in de soorten aankopen. Toetsenborden, muizen, webcams, routers en printers vliegen als warme broodjes over de toonbank. In onze vrije tijd vermaken we ons met klussen en thuisfitnessen, waarvoor we alle benodigdheden – verrassing! – online aankopen. Ook valt op dat kleine en lokale webshops steeds populairder geworden zijn.

Conversational selling

Dat je niet even een verkoper in de winkel om persoonlijk advies kunt vragen, missen veel mensen natuurlijk best. Wij hebben goed nieuws! Online kan dat namelijk Γ³Γ³k. Met een goed geΓ―ntegreerde chatbox kunnen je klanten vragen stellen. Maar er is veel meer mogelijk. Zo kun je ook proactief een chatvenster openen om je klanten aan te sporen te vertellen waar hij of zij naar op zoek is, zodat de chatbox een gepersonaliseerd advies kan geven. Of heeft je klant hulp nodig bij het check-out proces? Het resultaat van conversational selling: je klant heeft een fijne, persoonlijke ervaring, jouw conversie verhoogt. Win-win, dus!

Personalisatie

Naast conversational selling is ook personalisatie belangrijker dan ooit. Benieuwd naar wat dat inhoudt? Lees dan ons blog over waarom personalisatie een must is.

Tips van ons

  • Zorg ervoor dat je een online catalogus of webshop hebt, hoe klein en lokaal je ook bent. Het blijkt namelijk dat zo’n 70% van de mensen eerst online onderzoek doet, om vervolgens offline hun aankoop te doen. Met een catalogus of webshop kennen je klanten jouw assortiment. Winkelen op afspraak kost daardoor veel minder tijd!
  • Voor veel bedrijven groeide het aantal online verkopen zΓ³ hard, dat ze het niet konden bijbenen. De klantenservice loopt achter, is niet te bereiken of kampt met een gigantisch hoge werkdruk. De oplossing? Manage de verwachtingen en ga voor tijdbesparende oplossingen, zoals een chatbot. Zo kun je meer klanten helpen zonder op te hoeven schalen.

Hoe houd jij je eCommerce platform up-to-date?

Yfer helpt je te ontdekken welke mogelijkheden er voor jouw organisatie zijn om je conversie te verhogen en je klanten aan je te binden. Want één ding is zeker: het coronavirus heeft eCommerce voor altijd veranderd.

Wil je ook nog meer van betekenis zijn? Neem dan contact met ons op. Of bekijk ons werk. Van See Buy Fly t/m Doodgewoon Uitvaartzorg en van klant a t/m Y.

Ook interessant?!


Haarlem HQ

Tappersweg 12n
2031 ET Haarlem

Maastricht

Sphinxcour 9a
6222 XZ Maastricht

Talent gezocht

Yfer staat altijd open voor nieuw
talent! App even met Chris.